26 червня у міській раді Кропивницького відбулися земельні торги (аукціон) з продажу права оренди земельних ділянок. У порядку денному були наявні чотири об’єкти, за які й мали змагатися підприємці. Один із них скасували, по іншим провели.
Проте, як з’ясувалося, не всі отримали змогу користуватися землею, сплативши за неї відповідні кошти.
РЕЗУЛЬТАТИ АУКЦІОНУ
Так, за 206 580 гривень продали земельну ділянку, площею 305 “квадратів” під торгівлю на перехресті вулиць Хабарівської та Кримської (при чому там вже були встановлені торговельні споруди). За наявною інформацією, вказаний МАФовий комплекс пов’язаний із головою земельної комісії, депутатом міської ради від “Рідного міста” Олександром Шамардіним – заявником по цьому питанню виступила фірма, власником якої є згаданий депутат. Зауважимо, що початкова ціна землі визначалася на рівні 187 тисяч гривень. Тобто ціну підняли орієнтовно на 20 тисяч гривень.
Проблем не виникло.
В оренду на 49 років під комерційні потреби віддали також 50 “квадратів” на вулиці Андріївській (на перехресті з вулицею Соборною). За підсумками аукціону, переможець буде сплачувати 9112 гривень на рік за її користування.
І тут жодних проблем не виникло.
Натомість із 30 “квадратами” на вулиці Короленка, які також потрапили на аукціон, виявилося не все так просто. Якщо у попередніх двох переможців практично не було конкурентів, що дало змогу несуттєво підвищити першочергово запропоновану суму за продаж та оренду землі, то за невелику ділянку на мікрорайоні Новомиколаївка розгорілися справжні баталії. Запропонована сума річної оренди за цю землю визначалася на рівні 1800 гривень. Натомість її підняли до 80 000 (!) гривень. Перемогу здобув підприємець Олександр Дудін.
Зауважимо, що всі кошти мають перераховуються у бюджет міста.
ГРОШІ СПЛАЧЕНІ, А ЗЕМЛІ НЕМАЄ: ХТО ВИНЕН?
Згідно з визначеною процедурою, у той же день із переможцями земельних торгів мають укладати договори. Проте в теорії дуже часто необхідне оформлення й підписання відбувається через декілька днів. За словами переможця торгів по вулиці Короленка Олександра Дудіна, йому пояснили, що “в нас процедура трохи інша“.
Тим часом підприємець здійснив оплату, відповідно до протоколу: 80 тисяч гривень за річну оренду землі та 40 тисяч за послуги фірми, яка проводила даний аукціон. Після цього чоловік планував підписати вже складений договір оренди.
Втім, почали відбуватися дивні речі.
Після того, як Олександр Дудін сплатив зазначені вище кошти (сумарно – 120 тисяч гривень), його представниця у четвер, 2 липня, прибула в міськраду з метою закінчити угоду й підписати договір оренди.
Спочатку вона звернулася в управління земельних відносин, звідки її перенаправили в управління містобудування й архітектури, а звідти порадили звернутися в екологічний відділ. Всюди їй відповідали, що не мають права підписувати договори оренди. Зрештою, на “гарячій лінії” міського голови повідомили – необхідно звертатися в ЦНАП. Там, у свою чергу, запевнили, що перетелефонують.
“Ніхто не сказав мені куди піти, хто з міської ради має підписати договір оренди. Куди піти не сказали. Лише натякнули”, – розповідає юристка.
У підсумку, того ж дня Олександр Дудін залишив звернення на ім’я міського голови, де описав ситуацію, що склалася, з проханням надати роз’яснення, яким чином діяти далі, адже попередньо із такими проблемами не стикався, хоча має чималий досвід участі в земельних торгах.
Сплатив кошти і став чекати реакції міськради.
САМ “ВІДМОВИВСЯ УКЛАСТИ ДОГОВІР ОРЕНДИ”?
Вже наступного дня лот по земельним торгам на вулиці Короленка зник із сайту Держгеокадастру. Ніби його й не проводили.
Пізніше нам пояснять, що вочевидь, “справа в інтернеті й роботі сайту”, а дані (які будуть різнитися із попередніми), таки оприлюднять.
Зауважимо, що днем раніше на сайті були відомості, які свідчили про сплату 80 000 гривень за цю земельну ділянку:
Ми намагалися взяти коментар у заступника міського голови Олександра Мосіна (який присутній на всіх земельних аукціонах), проте в його приймальню нас не пустили через запроваджені карантинні заходи, а зв’язатися із посадовцем телефоном не вдалося.
У Держгеокадастрі з третьої спроби нам повідомили, що питання укладення договору оренди відбувається між підприємцем та міською радою. Держгеокадастр лише вносить відповідні відомості, у тому числі, за зверненнями фірми, котра проводила торги.
Того ж дня лот по аукціону на вулиці Короленка таки з’явився на офіційному сайті Держгеокадастру. У ньому зазначається, що торги анульовано (!).
Окремої уваги заслуговує підстава анулювання аукціону – “Відмова переможця від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки. Лист Міської ради міста Кропивницького від 02.07.2020 року № 3322/52-05-22”.
“…лист Міської ради міста Кропивницького від 02.07.2020 року”.
Саме в цей день, як зазначалося вище, ані Олександру Дудіну, ані його представниці не вдалося знайти бодай одну посадову особу в міській раді, яка б пояснила, хто має поставити підпис на вже готовому договорі оренди.
Таким чином, переможець аукціону сплатив сумарно 120 тисяч гривень, 80 із яких мають зарахувати до міського бюджету за право користування земельною ділянкою, площею 30 “квадратів”. Але разом з тим, за логікою міськради (або фірми, що проводила торги) підприємець сам відмовився укладати договір оренди.
ЩО ДАЛІ?
А далі, ймовірно, це питання буде вирішуватися вже в судовій площині.
Представниця Олександра Дудіна зв’язалася із директором фірми, котра проводила аукціон. Останній повідомив, що не подавав інформацію про анулювання аукціону, більше того – сам про це нічого не знав до того моменту, поки йому не надійшов лист від міської ради, згідно якого він мав би узгодити дане питання.
“Все це дає підстави вважати, що міська рада сама із незрозумілих причин анулювала аукціон. Але зробила це із посиланням на Павла Морозова (прим. – директор фірми, що проводила торги). Ми чесно виграли аукціон, чесно сплатили кошти. Але тепер вимушені вирішувати це питання у судовій площині”, – прокоментував Олександр Дудін.